miercuri, 27 februarie 2008

CIOCURI

Luati 2-3 pumni de coji de nuci uscate (partea de dinafara), cca 2 litri de apa si puneti-le la fiert, pana scade apa la jumatate. Strecurati fiertura si puneti-o, asa fierbinte, intr-un lighean. Introduceti calcaiele baietelului in apa cat suporta el de calda, tineti-le cat rabda, scoateti-le afara putin, apoi introduceti-le din nou pana se raceste apa. Procedeul se poate repeta de 2-3 ori cu aceeasi apa reincalzita. Dupa cca o saptamana, tatal meu s-a facut bine. Acest procedeu se poate aplica si in cazul calcaielor crapate si care uneori sangereaza (cazul femeilor de la tara).
SAU
Se rade o bucata de hrean cam de 50-80 g, cu coaja cu tot. Se pune intr-un saculet din panza de in sau de bumbac, putin mai groasa (daca e subtire, se pune panza in doua). Seara, la culcare, se pune pe calcaie si deasupra se trag niste talpici sau sosete fixe, astfel ca peste noapte saculetul sa nu se deplaseze. Acest lucru se face in fiecare seara, pana la disparitia totala a durerilor, cam 10-15 seri. Este foarte simplu si sigur. Eu am crezut ca am cancer la calcaie, parca imi intra un cui gros in picior. In cazul cand copilul se plange ca-l pisca, amestecati hreanul cu o lingurita de malai. Problema se rezolva sigur.

Niciun comentariu: